گورباچف در ۹۱ سالگی درگذشت. او یکی از سیاستمداران مشهور قرن اخیر بود که روابط خاص خود را با دیگر بزرگان هم‌دوره‌اش داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، میخائیل گورباچف، سیاستمداری ​​که به جنگ سرد پایان داد و آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود، با سیاستمداران بزرگ دوره خود و بسیاری دیگر عکس‌های یادگاری و حتی خانوادگی زیادی دارد.

آن زمان خبری از رسانه‌های اجتماعی اینترنتی نبود، اما به لطف خبرگزاری‌های بزرگ، می‌توانیم با مرور این عکس‌ها خاطرات سال‌های دور و قدرتنمایی شرق و غرب را از نظر بگذرانیم.

انحلال بلوک شوروی - که با استعفای گورباچف ​​در آن سال مشخص شد- به جنگ سرد و سال‌ها تقابل شرق و غرب پایان داد، کشورهای اروپای شرقی را از اتحادیه شوروی آزاد کرد و دولت مدرن روسیه را تاسیس کرد. جالب اینکه مرگ او نیز ​​شش ماه پس از درگیری روسیه و اوکراین و در شرایطی خاص رخ داد.

برخلاف امروز و به گواه تصاویر، ارتباط خوبی بین خانواده گورباچف و ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا برقرار بوده با این حال او نظرات تندی نسبت به این کشور داشته است. او همچنین با افراد سرشناسی مانند پاپ و ملکه انگلستان و حتی خبرنگاران معروف آن زمان نیز عکس‌هایی دارد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha